Informacja dla osób niepełnosprawnych
W dniu 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku
o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243).
W związku z powyższym osoby trwale lub okresowo mające trudności w komunikowaniu się (osoby głuche i głuchonieme) mogą komunikować się z Urzędem Gminy w Przechlewie:
-
Osobiście zgłaszając się w godzinach pracy urzędu: w godzinach 7:30 - 15:30
-
Za pomocą faksu – numer (59) 83 346 31.
-
Za pomocą poczty elektronicznej – adres email: ug@przechlewo.pl
-
Elektronicznej Platformy Administracji Publicznej: www.epuap.gov.pl
W kontakcie z urzędem osoba niepełnosprawna ma prawo do pośrednictwa tłumacza polskiego języka migowego. Aby skorzystać z pośrednictwa tłumacza prosimy o powiadomienie Urzędu Gminy w Przechlewie (np. e-mail, faks) na trzy dni przed planowanym terminem załatwienia sprawy, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z tą osobą i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w urzędzie nie musi być wcześniej uzgadniana.
data wytworzenia | 2013-02-15 |
data udostępnienia | 2013-02-15 |
sporządzone przez | Galas Maciej |
opublikowane przez | Maciej Galas |
ilość odwiedzin | 1721 |
rejestr zmian | zobacz » |