Archiwalny BIP Transkrypcja aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą

Używamy cookies i podobnych technologii w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że ciasteczka będą umieszczane w Twoim urządzeniu elektronicznym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Gmina Przechlewo
 
Wyszukaj w serwisie
 
 
 
 

 
Strona główna

 

Gmina Przechlewo

Menu podmiotowe







Transkrypcja aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą


Informację udostępniono: 23.03.2011 12:06
Ostatnia aktualizacja: 23.03.2011 12:06


SPRAWA
Wpisanie do polskich ksiąg (transkrypcja) aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Przechlewo ul. Człuchowska 26,

77-320 Przechlewo tel. 059 8334301 wew.14

 

KOMÓRKA ODPWIEDZIALNA
Urząd Stanu Cywilnego w Przechlewie

 

WYMAGANE DOKUMENTY
- odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego, który musi być odpisem z ksiąg stanu cywilnego
- kserokopia aktu może być traktowana na równi z dokumentem oryginalnym, gdy zostanie poświadczona przez ten organ, który przechowuje oryginał księgi stanu cywilnego i jest upoważniony do wydawania z nich odpisów lub przez polską placówkę dyplomatyczną
- wymagane jest tłumaczenie odpisu aktu zagranicznego przez tłumacza przysięgłego
- nie wymaga się tłumaczenia odpisów aktów wydanych na drukach międzynarodowych, jednak ze względu na to, że są to odpisy skrócone i nie zawierają  wszystkich potrzebnych danych, konieczne jest uzupełnienie sporządzonego aktu

OPŁATY
- 50 zł - decyzja
- 39 zł-decyzja o ewentualnym uzupełnieniu lub sprostowaniu aktu

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

- nie później niż w ciągu miesiąca

TRYB ODWOŁAWCZY
- odwołanie do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji

 

PODSTAWA PRAWNA
Art. 73 ustawy z dnia 29 września 1986r. -prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. Nr 36, poz. 180 z późn. zm.)











Wprowadził(a):
Maciej Galas

Zatwierdził(a):
Maciej Galas







 
Archiwalny BIP