Podatek od środków transportowych
Informację udostępniono: 06.01.2010 10:48
Ostatnia aktualizacja: 28.11.2014 10:03
Podatek od środków transportowych
INFORMACJA!!!
Informuje się, że stawka podatku na rok podatkowy 2015 pozostaje na takim samym poziomie jak w roku 2014 i 2013
Obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych ciąży na osobach fizycznych i osobach prawnych, będących właścicielami środków transportowych (art. 8 i 9 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. z 2006r. Dz.U.Nr 121, poz. 844 ze zm.).
I. Wymagane dokumenty :
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć niżej wymienione dokumenty:
1. Umowę kupna sprzedaży
2. Dowód rejestracyjny – do okazania
3. Deklarację na podatek od środków transportowych
Deklaracja do pobrania
Załącznik DT-1/A
II. Opłaty :
Nie podlega opłatom.
III. Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu – pokój Nr 1 w godzinach: 7:30 – 8:30 lub w pokoju Nr 1.
IV. Termin i sposób załatwienia sprawy :
Do 30 dni po otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia.
V. Tryb odwoławczy :
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Przechlewo w godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie III). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. Jednostka odpowiedzialna :
Referat Finansów Urzędu Gminy Przechlewo– pokój Nr 1 – inspektor, ds. wymiaru podatków i opłat.
VII. Podstawa prawna :
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. z 2006r. Dz.U.Nr 121, poz. 844 ze zm.).
Wysokość stawek podatku od środków transportowych obowiązujących na terenie Gminy na dany rok podatkowy określa Rada GminyPrzechlewie w uchwale w sprawie ustalenia stawek i zwolnień podatku od środków transportowych- patrz uchwała. oraz zmiana do uchwały .
Uwagi :
-
Wysokość podatku jest określona przez podatnika w deklaracji w sprawie podatku od środków transportowych.
-
W przypadku nie zrealizowania obowiązku podatkowego w myśl art. 21 § 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami), organ podatkowy wydaję decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni.
-
Termin płatności podatku od środków transportowych – określa art. 11 ust 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. z 2006r. Dz.U.Nr 121, poz. 844 ze zm)
Podatek płatny jest w dwóch równych ratach w terminie:
I rata – do 15 lutego każdego roku
II rata – do 15 września każdego roku
Raty podatku od środków transportowych wpłaca się bez wezwania.
-
Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów) lub na konto Urzędu Gminy w Przechlewie w
BS CZŁUCHÓW/O Przechlewo – 31 9326 0006 0060 0109 2000 0010
W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Człuchowie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
-
Termin płatności podatku bądź zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty.
Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami)
Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
-
Zaległości w podatku od nieruchomości można umorzyć.
Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami)
Wniosek o umorzenie należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1 po terminie płatności podatku.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
Uwaga!
• Osoby fizyczne do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć oświadczenie o stanie majątkowym osoby ubiegającej się o umorzenie zaległości podatkowych.
Oświadczenie do pobrania
• Ponadto osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć informację dotyczącą przedsiębiorcy, oraz informację o stanie finansowym firmy.
• Zgodnie z przepisami art. 37 ust.1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Tekst jedn. Dz.U z 2007r. Nr 59, poz. 404) przedsiębiorca ubiegający się o pomoc w formie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych zobowiązany jest do przedłożenia organowi podatkowemu wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jaką otrzymał w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.
Wprowadził(a):
Maciej Galas
Zatwierdził(a):
Maciej Galas