Archiwalny BIP Podatek od środków transportowych

Używamy cookies i podobnych technologii w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że ciasteczka będą umieszczane w Twoim urządzeniu elektronicznym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Gmina Przechlewo
 
Wyszukaj w serwisie
 
 
 
 

 
Strona główna

 

Gmina Przechlewo

Menu podmiotowe







Podatek od środków transportowych


Informację udostępniono: 06.01.2010 10:48
Ostatnia aktualizacja: 28.11.2014 10:03



Podatek od środków transportowych

 

 

INFORMACJA!!!

Informuje się, że stawka podatku na rok podatkowy 2015 pozostaje na takim samym poziomie jak w roku 2014 i 2013


Obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych ciąży na osobach fizycznych i osobach prawnych, będących właścicielami środków transportowych (art. 8 i 9 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. z 2006r. Dz.U.Nr 121, poz. 844 ze zm.).


I. Wymagane dokumenty :
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć niżej wymienione dokumenty:
1. Umowę kupna sprzedaży
2. Dowód rejestracyjny – do okazania
3. Deklarację na podatek od środków transportowych

 

Deklaracja do pobrania

 

Załącznik DT-1/A


II. Opłaty :
Nie podlega opłatom.


III. Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu – pokój Nr 1 w godzinach: 7:30 – 8:30 lub w pokoju Nr 1.


IV. Termin i sposób załatwienia sprawy :
Do 30 dni po otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia.


V. Tryb odwoławczy :
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Przechlewo w godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie III). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


VI. Jednostka odpowiedzialna :
Referat Finansów Urzędu Gminy Przechlewo– pokój Nr 1 – inspektor, ds. wymiaru podatków i opłat.


VII. Podstawa prawna :
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. z 2006r. Dz.U.Nr 121, poz. 844 ze zm.).
Wysokość stawek podatku od środków transportowych obowiązujących na terenie Gminy na dany rok podatkowy określa Rada GminyPrzechlewie w uchwale w sprawie ustalenia stawek i zwolnień podatku od środków transportowych- patrz uchwała. oraz zmiana do uchwały .


Uwagi :

  1. Wysokość podatku jest określona przez podatnika w deklaracji w sprawie podatku od środków transportowych.
  2. W przypadku nie zrealizowania obowiązku podatkowego w myśl art. 21 § 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami), organ podatkowy wydaję decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni.
  3. Termin płatności podatku od środków transportowych – określa art. 11 ust 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. z 2006r. Dz.U.Nr 121, poz. 844 ze zm)
    Podatek płatny jest w dwóch równych ratach w terminie:
    I rata – do 15 lutego każdego roku
    II rata – do 15 września każdego roku
    Raty podatku od środków transportowych wpłaca się bez wezwania.
  4. Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów) lub na konto Urzędu Gminy w Przechlewie w

    BS CZŁUCHÓW/O Przechlewo –      31 9326 0006 0060 0109 2000 0010

    W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Człuchowie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
  5. Termin płatności podatku bądź zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty.
    Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami)
    Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1.
    Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
  6. Zaległości w podatku od nieruchomości można umorzyć.

 


Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami)
Wniosek o umorzenie należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1 po terminie płatności podatku.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.


Uwaga!
• Osoby fizyczne do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć oświadczenie o stanie majątkowym osoby ubiegającej się o umorzenie zaległości podatkowych.


Oświadczenie do pobrania


• Ponadto osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć informację dotyczącą przedsiębiorcy, oraz informację o stanie finansowym firmy.
• Zgodnie z przepisami art. 37 ust.1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Tekst jedn. Dz.U z 2007r. Nr 59, poz. 404) przedsiębiorca ubiegający się o pomoc w formie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych zobowiązany jest do przedłożenia organowi podatkowemu wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jaką otrzymał w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.

 

 





Wprowadził(a):
Maciej Galas

Zatwierdził(a):
Maciej Galas


 


 

 

 

 

 










 
Archiwalny BIP