Archiwalny BIP Podatek od nieruchomości od osób prawnych

Używamy cookies i podobnych technologii w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że ciasteczka będą umieszczane w Twoim urządzeniu elektronicznym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Gmina Przechlewo
 
Wyszukaj w serwisie
 
 
 
 

 
Strona główna

 

Gmina Przechlewo

Menu podmiotowe







Podatek od nieruchomości od osób prawnych


Informację udostępniono: 06.01.2010 09:20
Ostatnia aktualizacja: 28.11.2014 09:11



 Podatek od nieruchomości od osób prawnych

 


I. Wymagane dokumenty :
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć niżej wymienione dokumenty:
  1. Akt notarialny
  2. Wypis z rejestru gruntów
  3. Deklarację w sprawie podatku od nieruchomości na ustalonym formularzu


Deklaracja do pobrania.

Załącznik ZN-1/B



II. Opłaty :
Nie podlega opłatom.


III. Miejsce złożenia dokumentów : 
Sekretariat Urzędu w godzinach 7:30 – 15:30 lub w pokoju Nr1.


IV. Termin załatwienia sprawy :
Do 30 dni po otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia.


V. Tryb odwoławczy :
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się wsekretariacie Urzędu Gminy Przechlewo w godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie III). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


VI. Jednostka odpowiedzialna :
Referat Finansów Urzędu Gminy Przechlewo – pokój Nr 1 – inspektor, ds. wymiaru podatków i opłat.


VII. Podstawa prawna :
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. z 2006r. Dz.U.Nr 121, poz. 844 ze zm.).
Wysokość stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie Gminy na dany rok podatkowy określa Rada Gminy Przechlewo w uchwale w sprawie stawek i zwolnień podatku od nieruchomości-
patrz uchwała.


Uwagi :

A. Wysokość podatku jest określona przez podatnika w deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości na ustalonym formularzu.

 
B. W przypadku nie zrealizowania obowiązku podatkowego w myśl art. 21 § 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami), organ podatkowy wydaje decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni.


C. Termin płatności podatku od nieruchomości – określa art. 6 ust. 9 pkt. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach  i opłatach lokalnych (Tekst jedn. z 2006r. Dz.U.Nr 121, poz. 844 ze zm.) Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych w terminie do dnia 15 każdego miesiąca. Raty podatku od nieruchomości wpłaca się bez wezwania.


D. Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu GminyPrzechlewo w BS CZŁUCHÓW/O Przechlewo –

      31 9326 0006 0060 0109 2000 0010


E. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Człuchowie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.


F. Termin płatności podatku bądź zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty.
     Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz.  926 z późn. zmianami) Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1. Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.


G. Zaległości w podatku od nieruchomości można umorzyć. Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami) Wniosek o umorzenie należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1 po terminie płatności podatku. Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.

 

 

 druki do pobrania: 


Uwaga!
• Osoby prawne do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć informację dotyczącą przedsiębiorcy, oraz informację o stanie finansowym firmy.
• Zgodnie z przepisami art. 37 ust.1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Tekst jedn. Dz.U z 2007r. Nr 59, poz. 404) przedsiębiorca ubiegający się o pomoc w formie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych zobowiązany jest do przedłożenia organowi podatkowemu wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jaką otrzymał w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.






Wprowadził(a):
Maciej Galas

Zatwierdził(a):
Maciej Galas


 


 

 

 

 

 











Liczba odsłon: 205


 
Archiwalny BIP