Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
Informację udostępniono: 06.01.2010 09:40
Ostatnia aktualizacja: 28.11.2014 09:13
Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
I. Wymagane dokumenty :
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć niżej wymienione dokumenty:
1.Akt notarialny
2.Wypis z rejestru gruntów
3.Informację w sprawie podatku od nieruchomości na ustalonym formularzu
Informacja do pobrania.
II. Opłaty :
Nie podlega opłatom.
III. Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu – w godzinach : 7:30– 15:30
IV. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości.
V. Tryb odwoławczy :
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie, Urzędu Gminy Przechlewow godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie III).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. Jednostka odpowiedzialna :
Referat Finansów Urzędu GminyPrzechlewo – pokój Nr 1 – inspektor, ds. wymiaru podatków i opłat.
VII. Podstawa prawna :
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn.
z 2006r. Dz.U.Nr 121, poz. 844 ze zm.).
Wysokość stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie Gminy na dany rok podatkowy określa Rada Gminy Przechlewo w uchwale w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości- patrz uchwała.
Uwagi :
A. Terminy płatności podatku od nieruchomości –wymienione w decyzji podatkowej:
I rata – do 15 marca każdego roku
II rata – do 15 maja każdego roku
III rata – do 15 września każdego roku
IV rata – do 15 listopada każdego roku
B. Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów) lub na konto Urzędu Gminy Przechlewo w BS CZŁUCHÓW/O Przechlewo – 31 9326 0006 0060 0109 2000 0010
C. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Człuchowie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Termin płatności podatku bądź zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty. Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami) Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
E. Zaległości w podatku od nieruchomości można umorzyć. Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami)
Wniosek o umorzenie należy złożyć w sekretariacie UGPrzechlewo, bądź w pokoju Nr 1 po terminie płatności podatku. Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
Uwaga!
Osoby fizyczne do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć oświadczenie o stanie majątkowym osoby ubiegającej się o umorzenie zaległości podatkowych.
Oświadczenie do pobrania
Ponadto osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć informację dotyczącą przedsiębiorcy, oraz informację o stanie finansowym firmy. Zgodnie z przepisami art. 37 ust.1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Tekst jedn. Dz.U z 2007r. Nr 59, poz. 404) przedsiębiorca ubiegający się o pomoc w formie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych zobowiązany jest do przedłożenia organowi podatkowemu wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jaką otrzymał w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.
Wprowadził(a):
Maciej Galas
Zatwierdził(a):
Maciej Galas