Podatek leśny od osób prawnych
Informację udostępniono: 06.01.2010 10:23
Ostatnia aktualizacja: 06.01.2010 10:23
Podatek leśny od osób prawnych
I. Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć niżej wymienione dokumenty:
1. Akt notarialny lub
2. Umowę dzierżawy lasu
3. Wypis z rejestru gruntów
4. Oświadczenie o wieku lub plan urządzenia lasu
5. Deklarację w sprawie podatku leśnego na ustalonym formularzu
Deklaracja do pobrania
II. Opłaty :
Nie podlega opłatom.
III. Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu – w godzinach: 7:30 – 15:30 lub w pokoju Nr 1.
IV. Termin załatwienia sprawy :
Do 30 dni po otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia.
V. Tryb odwoławczy :
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Przechlewo w godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie III). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. Jednostka odpowiedzialna :
Referat Finansów Urzędu Gminy Przechlewo – pokój Nr 1 – inspektor, ds. wymiaru podatków i opłat.
VII. Podstawa prawna :
Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz.U.Nr. 200, poz. 1682 z późn. zmianami).
Uwagi : Wysokość podatku jest określona przez podatnika w deklaracji w sprawie podatku leśnego na ustalonym formularzu.
-
W przypadku nie zrealizowania obowiązku podatkowego w myśl art. 21 § 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami), organ podatkowy wydaje decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni.
-
Termin płatności podatku leśnego – określa art. 6 ust. 5 pkt. 3 ustawy z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz.U.Nr 200, poz. 1682 z późn.zmianami).
Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych w terminie do dnia 15 każdego miesiąca.
Raty podatku leśnego wpłaca się bez wezwania.
-
Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu Gminy Przechlewo w BS CZŁUCHÓW/O Przechlewo –
31 9326 0006 0060 0109 2000 0010
W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Człuchowie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
-
Termin płatności podatku bądź zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty. Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami). Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
-
Zaległości w podatku leśnym można umorzyć.
Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami) Wniosek o umorzenie należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1 po terminie płatności podatku.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
Uwaga!
• Osoby prawne do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć informację dotyczącą przedsiębiorcy, oraz informację o stanie finansowym firmy.
• Zgodnie z przepisami art. 37 ust.1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Tekst jedn. Dz.U z 2007r. Nr 59, poz. 404) przedsiębiorca ubiegający się o pomoc w formie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych zobowiązany jest do przedłożenia organowi podatkowemu wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jaką otrzymał w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.
Wprowadził(a):
Maciej Galas
Zatwierdził(a):
Maciej Galas