Podatek leśny od osób fizycznych
Informację udostępniono: 06.01.2010 10:12
Ostatnia aktualizacja: 06.01.2010 10:12
Podatek leśny od osób fizycznych
I. Wymagane dokumenty :
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć niżej wymienione dokumenty:
1. Akt notarialny lub
2. Umowę dzierżawy lasu
3. Wypis z rejestru gruntów
4. Oświadczenie o wieku lub plan urządzenia lasu
5. Informację w sprawie podatku leśnego na ustalonym formularzu
Informacja do pobrania
II. Opłaty :
Nie podlega opłatom.
III. Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu – w godzinach: 7:30 – 15:30 lub w pokoju Nr 1.
IV. Termin odpowiedzi :
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie wymiaru podatku.
V. Tryb odwoławczy :
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Przechlewo w godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie III).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. Jednostka odpowiedzialna :
Referat Finansów Urzędu GminyPrzechlewo – pokój Nr 1 – inspektor, ds. wymiaru podatków i opłat.
VII. Podstawa prawna :
Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz.U.Nr. 200, poz. 1682 z późn. zmianami).
Uwagi :
A. Terminy płatności podatku leśnego – wymienione w decyzji podatkowej :
I rata – do 15 marca każdego roku
II rata – do 15 maja każdego roku
III rata – do 15 września każdego roku
IV rata – do 15 listopada każdego roku
B. Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów) lub na konto Urzędu Gminy Przechlewo w BS CZŁUCHÓW/O
Przechlewo – 31 9326 0006 0060 0109 2000 0010
C. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7
dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w
Człuchowie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Termin płatności podatku bądź zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty.
Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami)
Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo , bądź w pokoju Nr 1.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
E. Zaległości w podatku leśnym można umorzyć.
Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137, poz. 926 z późn. zmianami)
Wniosek o umorzenie należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1 po terminie płatności podatku.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
Uwaga!
• Osoby fizyczne do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć oświadczenie o stanie majątkowym osoby ubiegającej się o umorzenie zaległości podatkowych.
Oświadczenie do pobrania
• Ponadto osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć informację dotyczącą przedsiębiorcy, oraz informację o stanie finansowym firmy.
• Zgodnie z przepisami art. 37 ust.1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Tekst jedn. Dz.U z 2007r. Nr 59, poz. 404) przedsiębiorca ubiegający się o pomoc w formie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych zobowiązany jest do przedłożenia organowi podatkowemu wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jaką otrzymał w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.
Wprowadził(a):
Maciej Galas
Zatwierdził(a):
Maciej Galas