Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Przechlewo

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Podatek od środków transportowych

Platforma podatkowa ONLINE

  • Kreator pomoże Ci przygotować druk DT-1 poprowadzi Cię krok po kroku.
  • Skorzystaj z prostego języka rozwiązania, licznych przykładów i podpowiedzi.
  • Otrzymasz komplet dokumentów z wymaganymi załącznikami do złożenia elektronicznie lub papierowo w Urzędzie.

Kliknij, aby przygotować i złożyć swoją deklarację na podatek od środków transportowych w 5 minut.

 

Podatek od środków transportowych
 

podstawa prawna

Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 ze zm.).
Wysokość stawek podatku od środków transportowych obowiązujących na terenie Gminy na dany rok podatkowy określa Rada GminyPrzechlewie w uchwale w sprawie ustalenia stawek i zwolnień podatku od środków transportowych - patrz uchwała

wydział

Referat Finansów Urzędu Gminy Przechlewo– pokój Nr 1 – inspektor, ds. wymiaru podatków i opłat.

Sekretariat Urzędu – pokój Nr 1 w godzinach: 7:30 – 8:30 lub w pokoju Nr 1.

wymagane dokumenty

W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć niżej wymienione dokumenty:

  1. Umowę kupna sprzedaży
  2. Dowód rejestracyjny – do okazania
  3. Deklarację na podatek od środków transportowych
    Deklaracja do pobrania
    Załącznik DT-1/A
opłaty

Nie podlega opłatom.

termin

Do 30 dni po otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia.

tryb odwołania

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Przechlewo w godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie III). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

inne

Uwagi :

  1. Wysokość podatku jest określona przez podatnika w deklaracji w sprawie podatku od środków transportowych.
  2. W przypadku nie zrealizowania obowiązku podatkowego w myśl art. 21 § 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zmianami), organ podatkowy wydaję decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni.
  3. Termin płatności podatku od środków transportowych – określa art. 11 ust 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 ze zmianami) Podatek płatny jest w dwóch równych ratach w terminie:
    I rata – do 15 lutego każdego roku
    II rata – do 15 września każdego roku
    Raty podatku od środków transportowych wpłaca się bez wezwania.
  4. Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów) lub na konto Urzędu Gminy w Przechlewie w BS CZŁUCHÓW/O Przechlewo – 31 9326 0006 0060 0109 2000 0010
    W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Człuchowie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
  5. Termin płatności podatku bądź zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty.
    Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zmianami)
    Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1.
    Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
  6. Zaległości w podatku od nieruchomości można umorzyć.


Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zmianami) Wniosek o umorzenie należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1 po terminie płatności podatku.

Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.

Uwaga!

  • Osoby fizyczne do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć oświadczenie o stanie majątkowym osoby ubiegającej się o umorzenie zaległości podatkowych.
    Oświadczenie do pobrania
  • Ponadto osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć informację dotyczącą przedsiębiorcy, oraz informację o stanie finansowym firmy.
  • Zgodnie z przepisami art. 37 ust.1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Tekst jedn. Dz.U z 2007r. Nr 59, poz. 404) przedsiębiorca ubiegający się o pomoc w formie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych zobowiązany jest do przedłożenia organowi podatkowemu wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jaką otrzymał w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Alicja Korzeniewska

Data wytworzenia:
21 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Alicja Korzeniewska

Data publikacji:
21 sty 2021, godz. 08:43

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Galas

Data aktualizacji:
11 gru 2023, godz. 08:51