Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Przechlewo

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Podatek od nieruchomości od osób prawnych

Platforma podatkowa ONLINE

  • Kreator pomoże Ci przygotować druk DN-1 , poprowadzi Cię krok po kroku.
  • Skorzystaj z prostego języka rozwiązania, licznych przykładów i podpowiedzi.
  • Otrzymasz komplet dokumentów z wymaganymi załącznikami do złożenia elektronicznie lub papierowo w Urzędzie.

Kliknij, aby przygotować i złożyć swoją deklarację na podatek od nieruchomości w 5 minut.

 

Podatek od nieruchomości od osób prawnych
 

podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 ).
  • Wysokość stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie Gminy na dany rok podatkowy określa Rada Gminy Przechlewo w uchwale w sprawie stawek podatku od nieruchomości- patrz uchwała.
wydział

Referat Finansów Urzędu Gminy Przechlewo – pokój Nr 1 – inspektor, ds. wymiaru podatków i opłat.

 

Miejsce złożenia dokumentów : 
Sekretariat Urzędu w godzinach 7:30 – 15:30 lub w pokoju Nr 1.

wymagane dokumenty

W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć niżej wymienione dokumenty:
  1. Akt notarialny
  2. Wypis z rejestru gruntów
  3. Deklarację w sprawie podatku od nieruchomości na ustalonym formularzu

opłaty

Nie podlega opłatom.

termin

Do 30 dni po otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia.

tryb odwołania

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się wsekretariacie Urzędu Gminy Przechlewo w godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie III). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

inne

Uwagi :

A. Wysokość podatku jest określona przez podatnika w deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości na ustalonym formularzu.

B. W przypadku nie zrealizowania obowiązku podatkowego w myśl art. 21 § 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zmianami), organ podatkowy wydaje decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni.

C. Termin płatności podatku od nieruchomości – określa art. 6 ust. 9 pkt. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach  i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 ze zm.) Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych w terminie do dnia 15 każdego miesiąca. Raty podatku od nieruchomości wpłaca się bez wezwania.

D. Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu GminyPrzechlewo w BS CZŁUCHÓW/O Przechlewo
31 9326 0006 0060 0109 2000 0010

E. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Człuchowie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.

F. Termin płatności podatku bądź zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty.
Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2020, poz. 1325 z późn. zmianami) Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1. Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.

G. Zaległości w podatku od nieruchomości można umorzyć. Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zmianami) Wniosek o umorzenie należy złożyć w sekretariacie UG Przechlewo, bądź w pokoju Nr 1 po terminie płatności podatku. Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.


druki do pobrania: 


Uwaga!
• Osoby prawne do wniosku o umorzenie winny obowiązkowo dołączyć informację dotyczącą przedsiębiorcy, oraz informację o stanie finansowym firmy.
• Zgodnie z przepisami art. 37 ust.1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Tekst jedn. Dz.U z 2007r. Nr 59, poz. 404) przedsiębiorca ubiegający się o pomoc w formie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych zobowiązany jest do przedłożenia organowi podatkowemu wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jaką otrzymał w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Alicja Korzeniewska

Data wytworzenia:
21 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Alicja Korzeniewska

Data publikacji:
21 sty 2021, godz. 08:38

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Galas

Data aktualizacji:
09 lut 2024, godz. 12:28